§ 9
1. Projekty pism, dokumentów, umów, porozumień, decyzji administracyjnych i aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza opracowuje właściwa komórka organizacyjna, z której zakresem działania związane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna.
2. Projekty aktów prawa wewnętrznego, umów, porozumień oraz pism procesowych, powinny być parafowane przez:
1) pracownika zajmującego się sprawą,
2) kierownika zespołu, z którego zakresem działania związany jest akt prawny,
3) głównego księgowego - w przypadku, gdy treść aktu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe,
4) radcę prawnego pod względem formalnoprawnym i redakcyjnym w przypadku spraw zawiłych lub większej wagi.
3. Projekty innych pism i dokumentów powinny być parafowane przez:
1) pracownika zajmującego się sprawą,
2) kierownika zespołu, z którego zakresem działania związany jest dokument,
3) głównego księgowego - w przypadku, gdy treść pisma czy dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe.
4. Przelewy, zlecenia gotówkowe i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Inspektoratu podpisują: Powiatowy Lekarz lub jego Zastępca lub osoba upoważniona jako dysponent oraz główny księgowy albo inny pracownik zastępujący głównego księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza.
5. Pracownicy Inspektoratu podpisują pisma, rozstrzygnięcia administracyjne i inne dokumenty oraz prowadzą postępowania administracyjne w sprawach, do załatwienia których zostali imiennie upoważnieni przez Powiatowego Lekarza.
§ 10
1. Symbolikę oznaczania pism z poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk określa załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
2. Obieg dokumentacji wewnętrznej Inspektoratu ustala w drodze instrukcji kancelaryjnej Powiatowy Lekarz.
ROZDZIAŁ V
ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA I SZCZEGÓŁOWE ZAKRESY DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§ 11
1. Do obowiązków zespołu ds. zdrowia i ochrony zwierząt należy wykonywanie czynności w ramach realizacji zadań Powiatowego Lekarza w szczególności w zakresie:
1) badania kontrolnego zakażeń zwierząt, w tym planowania, organizowania i nadzorowania wykonywania badań oraz pobierania prób do badań,
2) aktualizacji rejestrów:
a) podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną,
b) chorób podlegających urzędowemu zwalczaniu,
c) czynników zoonotycznych,
d) chorób podlegających obowiązkowi rejestracji lub notyfikacji,
3) zwalczania chorób zakaźnych zwierząt podlegających obowiązkowi zwalczania,
4) zbierania i przekazywania informacji o chorobach zakaźnych i czynnikach zoonotycznych,
5) sporządzania i aktualizacji planów gotowości zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
6) nadzoru nad spełnianiem wymagań weterynaryjnych dla podejmowania i prowadzenia działalności, a w szczególności w zakresie:
a. handlu, obrotu, pośrednictwa w obrocie i skupu zwierząt,
b. miejsc gromadzenia i kwarantanny zwierząt, schronisk dla zwierząt, wystaw, konkursów oraz zawodów z udziałem zwierząt,
c. transportu zwierząt,
d. pozyskiwania, przechowywania, obrotu i wykorzystywania materiału biologicznego,
e. prowadzenia zakładów drobiu,
f. prowadzenia przedsiębiorstw akwakultury, łowisk typu „wpuść i złów”,
7) nadzoru nad warunkami utrzymywania (dobrostanem) zwierząt gospodarskich utrzymywanych w celu umieszczenia na rynku tych zwierząt lub produktów od/z tych zwierząt oraz nad miejscami gromadzenia, wystawami, konkursami z udziałem zwierząt oraz sklepami zoologicznymi,
8) nadzoru nad utrzymaniem zwierząt w celach edukacyjnych, pokazów, badań i doświadczeń naukowych, ochrony i zachowania gatunków zwierząt, oraz prowadzeniem ewidencji w jednostkach doświadczalnych, hodowlanych
i u dostawców,
9) wykonywania kontroli na miejscu w zakresie spełnienia wymogów wzajemnej zgodności,
10) nadzoru w zakresie identyfikacji i rejestracji zwierząt,
11) prowadzenia elektronicznych systemów ewidencji pobrania i badania próbek oraz gromadzenia i przesyłania danych,
12) kontrolowania wykonywania przez lekarzy wyznaczonych czynności zleconych, w ramach zwalczania chorób zakaźnych zwierząt i obrotu zwierzętami,
13) kontrolowania obowiązku prowadzenia ewidencji leczenia zwierząt przez właścicieli zwierząt i osób odpowiedzialnych za zwierzęta a także stosowania pasz leczniczych w gospodarstwach,
14) opracowywania projektów rocznych planów kontroli w zakresie sprawowanego nadzoru,
15) współpracy z Zakładem Higieny Weterynaryjnej w Olsztynie i Gdańsku oraz z innymi laboratoriami w zakresie badań,
16) tworzenia we współpracy z innymi zespołami Inspektoratu planów i sprawozdań jakościowych, ilościowych i finansowych.
2. Realizację zadań zespołu koordynuje kierownik tego zespołu - upoważniony przez Powiatowego Lekarza Weterynarii pracownik Inspektoratu.