Herb Elbląga

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Elblągu

bip

  55 237 02 53

  Dane teleadresowe

   Lokalizacja

  8.00-16.00  Pn

  7.00-15.00  Wt-Pt

 

§ 12

1. Do obowiązków zespołu ds. bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji należy wykonywanie czynności w ramach realizacji zadań Powiatowego Lekarza
w szczególności w zakresie:

1) planowania, organizowania i wykonywania monitorowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych u zwierząt, w ich wydzielinach i wydalinach, tkankach lub narządach zwierząt, w produktach pochodzenia zwierzęcego oraz w paszach i w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt,
2) monitoringu pasz w oparciu o roczny Plan Urzędowej Kontroli Pasz,
3) sporządzania projektów planów i harmonogramów rocznych kontroli w zakresie sprawowanego nadzoru,
4) nadzoru nad:

a. podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie pozyskiwania, produkcji, transportu, umieszczania na rynku, rolniczego handlu detalicznego, sprzedaży bezpośredniej oraz magazynowania produktów pochodzenia zwierzęcego w tym również w zakresie wytwarzania, magazynowania i przekazywania, w ramach tej działalności, ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego,
b. gospodarstwami w zakresie pozyskiwania i wprowadzania do obrotu produktów pochodzenia zwierzęcego, stosowania pasz, przestrzegania przepisów o rejestracji
i identyfikacji zwierząt oraz o ochronie zwierząt,
c. gospodarstwami w zakresie wytwarzania i wprowadzania do obrotu ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego oraz wytwarzania, wprowadzania do obrotu
i stosowania pasz,
d. podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie pasz w tym wytwarzaniem, obrotem, magazynowaniem i transportem,
e. podmiotami wykonującymi działalność w zakresie zbierania, obrotu, transportu, magazynowania, spalania i przetwarzania ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego.

5) realizacji zadań wynikających z systemu RASFF dotyczących niebezpiecznych produktów żywnościowych i pasz,
6) prowadzenia rejestrów:

a) podmiotów podlegających zatwierdzeniu i rejestracji oraz innych baz danych,
b) lekarzy weterynarii wyznaczonych do wystawiania świadectw zdrowia w handlu oraz przy wywozie produktów pochodzenia zwierzęcego.

7) kontroli nad prawidłowością realizacji zadań wykonywanych przez lekarzy weterynarii oraz osoby nie będące lekarzami weterynarii, wyznaczonymi do badania zwierząt rzeźnych i mięsa, wykonywania czynności pomocniczych do tego badania,
8) nadzoru w zakresie pozyskiwania mięsa na użytek własny,
9) realizacji monitoringu BSE,
10) dobrostanu zwierząt w rzeźni,
11) współpracy z Zakładem Higieny Weterynaryjnej w Olsztynie oraz z innymi laboratoriami w zakresie badań,
12) tworzenia we współpracy z innymi zespołami Inspektoratu planów i sprawozdań jakościowych, ilościowych i finansowych.

2. Realizację zadań zespołu koordynuje kierownik tego zespołu - upoważniony przez Powiatowego Lekarza Weterynarii pracownik Inspektoratu.

§ 13

1. Do obowiązków zespołu ds. finansowo księgowych należy wykonywanie czynności w ramach realizacji kompetencji Powiatowego Lekarza w szczególności w zakresie:

1) prowadzenia rachunkowości Inspektoratu zgodnie z ustawą o rachunkowości, a w szczególności:

a. opracowywania zasad (polityki) rachunkowości Inspektoratu,
b. prowadzenia na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
c. wyceny aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego,
d. sporządzania sprawozdań finansowych,
e. gromadzenia oraz przechowywania dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą,

2) przestrzegania obowiązujących przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i ustawie o rachunkowości,
3) planowania finansowego dochodów i wydatków budżetowych Inspektoratu,
4) opracowywania harmonogramu realizacji dochodów i wydatków dla Inspektoratu,
5) przygotowania wniosków o zmiany w planie finansowym jednostki wydatków w zakresie wynikającym z ustawy o finansach publicznych i rozporządzeń wykonawczych,
6) sporządzania sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
7) tworzenia we współpracy z innymi zespołami Inspektoratu planów i sprawozdań jakościowych, ilościowych i finansowych,
8) sporządzania i przekazywanie sprawozdań dla potrzeb ZUS, Urzędu Skarbowego, PFRON oraz GUS z zakresu spraw prowadzonych przez Zespół,
9) obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR,