Regulamin naboru kandydatów na wolne stanowiska pracy niebędące wyższymi stanowiskami do służby cywilnej w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Elblągu
§ 1
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Urzędzie – należy przez to rozdziale mieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Elblągu;
- Regulaminie – należy przez to rozumieć regulamin naboru kandydatów na wolne stanowiska pracy niebędące wyższymi stanowiskami w służbie cywilnej w Urzędzie;
- BIP – należy przez to rozumieć stronę podmiotową Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu;
- BIP KPRM – należy przez to rozumieć stronę podmiotową Biuletynu Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
- PLW – należy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Elblągu;
- Komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną w rozumieniu Statutu Urzędu;
- Koordynatorze – należy przez to rozumieć kierownika komórki organizacyjnej bądź osobę kierującą pracami komórki organizacyjnej;
- Księgowości – należy przez to rozumieć dział do spraw finansowo – księgowych;
- Stanowisku pracy – należy przez to rozumieć stanowisko pracy niebędące wyższym stanowiskiem w służbie cywilnej w Urzędzie;
- Naborze – należy przez to rozumieć nabór na wolne stanowisko pracy w Urzędzie;
- Komisji – należy przez to rozumieć komisję przeprowadzającą nabór;
- Ogłoszeniu - należy przez to rozumieć ogłoszenie o naborze;
- Wniosku – należy przez to rozumieć wniosek o wszczęcie procedury naboru.
§ 2
Procedura naboru składa się z następujących etapów:
- Zgłoszenie potrzeby zatrudnienia;
- Sporządzenie i upowszechnienie ogłoszenia;
- Selekcja kandydatów;
-
Upowszechnienie informacji o wyniku naboru.
§ 3
Procedura naboru może zostać wszczęta w sytuacji:
- Wystąpienia wakatu na istniejącym stanowisku pracy;
- Utworzenia nowego stanowiska pracy w Urzędzie;
- Potrzeby zatrudnienia w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej, z wyłączeniem naboru wewnętrznego.
§ 4
- Zgłoszenie potrzeby zatrudnienia następuje przez sporządzenie przez Koordynatora wniosku, którego wzór określa załącznik nr 1 do regulaminu.
- Do wniosku dołącza się opis stanowiska pracy, na które ma być przeprowadzony nabór, chyba że opis znajduje się w Księgowości.
- Podpisany przez Koordynatora wniosek jest przekazywany PLW, w celu podjęcia decyzji w sprawie przeprowadzenia naboru.
§ 5
PLW podejmuje decyzję o organizacji naboru wewnętrznego lub zewnętrznego, na podstawie propozycji Koordynatora zawartej we wniosku, o którym mowa w § 4 ust. 1.
§ 6
W przypadku podjęcia przez PLW o organizacji naboru wewnętrznego, pracownik Księgowości przygotowuje informację o wolnym stanowisku pracy, która jest rozsyłana do pracowników za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz umieszczana na tablicy informacyjnej Urzędu.
- Termin składania dokumentów nie może być krótszy niż 5 dni roboczych.
- Kandydaci przystępujący do naboru wewnętrznego przesyłają skany wymaganych w tym naborze dokumentów na adres poczty elektronicznej wskazany w informacji.
- Przeniesienia pracownika wyłonionego w naborze wewnętrznym dokonuje PLW, po uzgodnieniu terminu z Koordynatorami zainteresowanych komórek organizacyjnych.
- Informacja o wyniku naboru jest udostępniana za pomocą poczty elektronicznej.
- W przypadku nierozstrzygnięcia naboru wewnętrznego, może rozpocząć się nabór zewnętrzny, po akceptacji PLW.
§ 7
- Projekt ogłoszenia jest sporządzany przez pracownika Księgowości, na podstawie opisu stanowiska pracy.
- Ogłoszenie jest upowszechniane przez udostępnienie w BIP, BIP KPRM oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie.
- Dopuszcza się możliwość upowszechniania ogłoszeń również w inny sposób, w szczególności na portalach internetowych.
§ 8
- W ogłoszeniu wskazuje się, że dokumenty w postaci papierowej składa się w sekretariacie Urzędu albo przesyła pocztą na adres podany w ogłoszeniu.
- W ogłoszeniu określa się:
- czy dla zachowania terminu złożenia dokumentów rozstrzygająca jest data ich nadania w placówce pocztowej, czy data wpływu do Urzędu;
- czy istnieje możliwość przekazania dokumentów w postaci elektronicznej. W tym przypadku ogłoszenie zawiera także informację, że dokumenty w postaci elektronicznej należy przesyłać za pośrednictwem ePUAP opatrzone podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- W ogłoszeniu wskazuje się, że dokumenty przesłane za pomocą poczty elektronicznej nie będą rozpatrywane.
- Dokumenty kandydatów są rejestrowane w sekretariacie Urzędu i przekazywane Księgowości.
§ 9
- Nabór na wolne stanowisko pracy przeprowadza komisja składająca się z 3 osób, w tym:
- Przewodniczącego komisji – Zastępcę PLW lub Osobę wyznaczoną przez PLW;
- Członka komisji – Koordynatora komórki organizacyjnej, do której nabór jest przeprowadzany;
- Członka komisji – pracownika Księgowości.
- Skład komisji każdorazowo powoływany jest przez PLW osobnym zarządzeniem.
- W przypadku, gdy zaistnieje konieczność zmiany członka komisji, wskazanego w zarządzeniu, fakt ten jest odnotowywany w protokole z przeprowadzonego naboru. Konieczność zmiany może wynikać z odmowy podpisania oświadczenia, o którym mowa w § 10 ust. 5, pilnych obowiązków służbowych, nieobecności w pracy lub złego stanu zdrowia członka komisji.
§ 10
- Pracami komisji kieruje jej Przewodniczący.
- Członkowie komisji mają równe prawa, w szczególności prawo do niezależnej i obiektywnej oceny kandydatów biorących udział w naborze.
- Członkowie komisji są obowiązani do zachowania w tajemnicy, uzyskanych w trakcie naboru, informacji o kandydatach.
- Członkowie komisji są obowiązani do zachowania bezstronności i nie mogą pozostawać z żadnym z kandydatów w takim stosunku, który mógłby budzić wątpliwości co do bezstronności ich działania.
- Członkowie komisji podpisują oświadczenie, którego wzór określa załącznik nr 2 do regulaminu.
- Obsługę komisji zapewnia Księgowość.
§ 11
- Selekcja kandydatów jest przeprowadzana na podstawie wymagań, które określone zostały w treści ogłoszenia.
- Selekcja kandydatów ma na celu sprawdzenie spełniania przez kandydatów uczestniczących w naborze zewnętrznym wszystkich wymagań niezbędnych oraz wymagań dodatkowych, zawartych w ogłoszeniu.
- Selekcja kandydatów składa się z 3 etapów:
- I etap – weryfikacja ofert pod względem formalnym,
- II etap – pisemny test wiedzy;
- III etap – rozmowa kwalifikacyjna.
§ 12
- Dokumenty aplikacyjne są weryfikowane pod względem formalnym przez pracownika Księgowości będącego członkiem komisji, a następnie przedkładane pozostałym członkom komisji. Czynności dokumentowane są na formularzu ze wstępnej weryfikacji stanowiącym załącznik nr 3 do zarządzenia. Wypełniony formularz dołącza się do protokołu.
- Pracownik Księgowości informuje kandydatów, za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie:
- o terminie i miejscu przeprowadzenia kolejnych etapów selekcji kandydatów – co najmniej na 3 dni kalendarzowe przed wyznaczonym terminem kolejnego etapu naboru;
- o wynikach uzyskanych w poszczególnych etapach selekcji kandydatów.
§ 13
- Do udziału w pisemnym teście wiedzy albo sprawdzianie umiejętności praktycznych są zapraszani wszyscy kandydaci, których oferty zostały złożone w terminie oraz spełniają wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu.
- Komisja może odstąpić od przeprowadzenia pisemnego testu wiedzy albo sprawdzianu umiejętności praktycznych wtedy, gdy liczba kandydatów jest mniejsza niż 3.
- Pisemny test wiedzy składa się z maksymalnie 20 pytań jednokrotnego wyboru, z których 25% stanowią pytania ogólne dotyczące służby cywilnej oraz administracji publicznej, natomiast 75% stanowią pytania merytoryczne wynikające z zadań realizowanych na stanowisku.
- Za przygotowanie pytań do części ogólnej testu odpowiada Księgowość, natomiast pytania specjalistyczne są opracowywane przez komórkę organizacyjną, do której nabór jest przeprowadzany.
- Pytania specjalistyczne, wraz z kluczem odpowiedzi, są przekazywane przez komórkę organizacyjną, do której nabór jest przeprowadzany, do członka komisji będącego pracownikiem Księgowości, najpóźniej na 3 dni robocze przed wyznaczonym terminem przeprowadzenia pisemnego testu wiedzy.
- Za każdą prawidłową odpowiedź w pisemnym teście wiedzy przyznaje się 1 punkt, za nieprawidłową – 0 punktów.
§ 14
- Warunkiem udziału w rozmowie kwalifikacyjnej jest uzyskanie w II etapie selekcji wyniku co najmniej 60% punktów możliwych do zdobycia.
- Do udziału w rozmowie kwalifikacyjnej jest zapraszanych nie więcej niż 5 kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów w II etapie selekcji, chyba że większa liczba kandydatów uzyska taką samą liczbę punktów.
- W przypadku nieuzyskania w II etapie selekcji przez żadnego z kandydatów wymaganej w ust. 1 liczby punktów, procedurę naboru uznaje się za nierozstrzygniętą i stosuje się § 18 ust. 1.
§ 15
- Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu ocenę spełnienia wymagań określonych w ogłoszeniu, które nie zostały zbadane w poprzednich etapach selekcji kandydatów, w tym:
- umiejętność skutecznej komunikacji;
- znajomość języka obcego, jeśli jest wymagana na stanowisku pracy, a w ogłoszeniu nie określono konieczności przedstawienia dokumentu potwierdzającego jego znajomość;
- inne wymagania niezbędne na stanowisku pracy.
- Komisja przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami na podstawie wcześniej przygotowanego arkusza weryfikacji wymagań niezbędnych, którego wzór określa załącznik nr 3 do regulaminu. Wszystkim kandydatom zadaje się jednakowe pytania.
- Pytania, wraz z odpowiedziami, komórka organizacyjna, do której nabór jest przeprowadzany, przekazuje do pracownika Księgowości będącego członkiem komisji, najpóźniej na 3 dni robocze przed wyznaczonym terminem przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.
- Członkowie komisji, podczas rozmowy kwalifikacyjnej, oceniają kandydatów, stosując punktację w skali od 0 do 3 za każde pytanie. Członkowie komisji dokonują ustaleń co do oceny kandydatów w drodze uzgodnienia albo głosowania bezwzględną większością głosów.
- Wyniki rozmowy kwalifikacyjnej są dokumentowane na arkuszu oceny z rozmowy kwalifikacyjnej, którego wzór określa załącznik nr 4 do regulaminu.
§ 16
- W przypadku naborów na stanowisko kierownika lub zastępcy kierownika oddziału, w których jednym z wymagań jest umiejętność kierowania zespołem, może zostać przeprowadzony dla kandydatów sprawdzian kompetencji kierowniczych.
- Za organizację sprawdzianu kompetencji kierowniczych odpowiada Księgowości.
- Przeprowadzenie sprawdzianu kompetencji kierowniczych może zostać zlecone osobie niebędącej członkiem komisji, która posiada odpowiednie kwalifikacje do oceny tego sprawdzianu.
§ 17
Na podstawie informacji zawartych w arkuszu zbiorczej oceny kandydatów, której wzór określa załącznik nr 5 do regulaminu, komisja wyłania 5 najlepszych kandydatów, którzy uzyskali co najmniej 60% punktów możliwych do zdobycia we wszystkich etapach naboru i przedstawia ich PLW w celu zatrudnienia wybranego kandydata.
§ 18
Po zakończeniu selekcji kandydatów, pracownik Księgowości sporządza protokół z naboru na wolne stanowisko pracy, którego wzór określa załącznik nr 6 do regulaminu.
- Po zatwierdzeniu protokołu naboru przez PLW, pracownik Księgowości informuje kandydatów o wynikach naboru.
- W przypadku zakończenia naboru bez wyłonienia najlepszych kandydatów, pracownik Księgowości sporządza protokół, zawierający informację o zaistnieniu tego faktu, wraz z uzasadnieniem.
§ 19
- Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze jest upowszechniana informacja o wyniku naboru, której wzór określa załącznik nr 7 do regulaminu.
- Po upływie 3 miesięcy od nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, dokumenty kandydatów, którzy nie zostali wyłonieni w drodze naboru, zostają zniszczone przez pracowników Księgowości.
- Pracownik Księgowości umożliwia, po wcześniejszym umówieniu terminu i okazaniu dokumentu tożsamości, kandydatom biorącym udział w naborze wgląd do dokumentów z naboru, w części ich dotyczącej.
- Pracownik Księgowości, po wcześniejszym umówieniu terminu i okazaniu dokumentu tożsamości, umożliwia osobisty odbiór dokumentów złożonych przez kandydatów, z wyjątkiem oświadczeń, listu motywacyjnego i życiorysu, w terminie do 3 miesięcy od opublikowania informacji o wyniku naboru.
Utworzenie informacji: 2021-09-23
Osoba odpowiedzialna: Alicja Czebiołko
Modyfikacja informacji: 2021-09-23
Osoba odpowiedzialna: Alicja Czebiołko
Publikacja informacji: 2021-09-23
Osoba odpowiedzialna: Robert Mazur